Delen     Populaire blogs     Volgende blog Ľ
Blog maken     Inloggen
_
_
Dwaande
_
Home__Weblog__Links__Gastenboek__Zoeken__Tip__Login
_

Welkom op mijn Weblog


Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.



Mijn Profiel

JanRutgers
Ik ben nu offline

• Mijn profiel
• Privť bericht sturen
• Als vriend toevoegen

Toevoegen als weblog vriend






Zoeken in Google
_



CategorieŽn Overzicht




Laatste Weblog artikelen

Hypocriet?? Hoe kom je er bij!!!
13 november 2018 10:51

Het zou bij wet verboden moete...
08 november 2018 12:52

Klein leed?
06 november 2018 21:17

Een beetje van dit en een beet...
05 november 2018 16:51

Kerstfeest: traditie, kerkelij...
31 oktober 2018 09:43




Fotoboeken

Nog geen foto's toegevoegd.






Weblog Vrienden


Nog geen weblog vrienden toegevoegd.



Gastenboek berichten




Watskeburt Op 50plusser.nl

Door barth. om 02:19
_
Barth. Online

Door mariet1950 om 01:57
_
Mariet1950 Online

Door Shyne om 01:41
_
Shyne Online

Door Greeet om 01:31
_
Nieuwe Fotowedstrijd foto toegevoegd

Door elvira om 01:08
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst

Door elvira om 01:07
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst

Door elvira om 01:06
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst

Door elvira om 01:04
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst





_

Andere artikelen



Een vervolg op "Laat je niet foppen"

Zo, nu even het vervolg op mijn blog van vorige week, over het hacken van ons account bij Wehkamp.


De firma Wehkamp heeft een wel heel aparte manier van omgaan met klanten. Wordt je slachtoffer van een hack op je account, dan is niet Wehkamp op zijn minst mede verantwoordelijk, nee, de volle verantwoording wordt bij de accounthouder gelegd. Alle privileges worden ingetrokken en er kan alleen tegen vooruit betaling worden gekocht. De frauduleuze bestelling blijft deel uitmaken van je geschiedenis bij Wehkamp en zal tot in lengte van jaren jouw wel en wee bij Wehkamp blijven belasten. Dit zou zijn, ter beveiliging van het account. Nou het lijkt mij toch meer ter beveiliging van de firma Wehkamp, de veiligheid van de klant zal ze aan de bibs oxideren.

Dat, in dit geval, de klant er voor gezorgd heeft, dat er geen andere schade is ontstaan dan de kosten van het transport, daar heeft men geen oog voor. Ook schijnt men het heel gewoon te vinden, dat de klant tijd (met een aangifte ben je toch snel een paar uur druk) en moeite steekt in het voorkomen van nadelige gevolgen voor Wehkamp. Nog geen bedankje kon er af, men sprak ons alleen bestraffend toe.

In mijn optiek is dit een zogenaamd "inside job", want hoe kon de hacker weten, dat er besteld kon worden met achteraf betalen vanaf dit account? Vanuit het personeelsbestand moet er iemand zijn, die de "hacker" van informatie voorziet, over eventuele geschikte accounts en de wachtwoorden doorspeelt. Wehkamp heeft dus schijnbaar de zaakjes niet op orde en wentelt dat af op de accounthouders.

Één ding is zeker, dit zal ons bij de firma Wehkamp niet snel weer gebeuren, we hebben het account opgeheven en er zal door ons de eerste honderd jaar niet meer wat worden besteld.

Kent u de vraag, bij een tevredenheidsonderzoek: "Hoe waarschijnlijk is het, dat u Wehkamp zult aanbevelen bij familie en bekenden"? En dan kan je dat aangeven met een getal tussen 0 en 10, nou bij ons is dat getal -586!




Geplaatst op 13 augustus 2018 09:39 en 234 keer bekeken



Deel dit artikel via:





_
R
eacties van leden


Je reactie
Naam   Gast
Reactie   
  _
Captcha_Beveiligingsvraag

Welk dier is dit?
_





_
Benneke  
13 aug 2018 10:36
In dit geval krijgt de boodschapper weer alle schuld Jan.

Annemarie.  
14 aug 2018 11:36
Mooi verhaal Jan.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Ps. voor ons geen Wehkamp...

Groet, Annemarie
_





_
JanRutgers  
14 aug 2018 12:19
Er schijnt een wijd verbreid misverstand te bestaan, als zou je bij Wehkamp alleen klant kunnen/willen zijn voor aankopen op afbetaling. Wehkamp biedt die mogelijkheid, maar er is ook de mogelijkheid vooruit te betalen via iDeal en ook kan je er voor kiezen om achteraf te betalen.
Die laatst mogelijkheid geeft je de gelegenheid je aankoop eerst te bezien en te testen en pas bij 100% tevredenheid de rekening te voldoen.
Wij kopen sowieso niet bij welke firma dan ook, als er niet de mogelijkheid wordt geboden om achteraf te betalen. Vaak gebeurt dat via "AfterPay".
Het geeft de afnemer in ieder geval enige bescherming tegen kwaadwillige firma's.